Fase 1; Orientatie; flexmeubel


Samenwerking/planning:

Hier kun je zien dat ik de stappen van de analysefase logisch kan neerzetten, en dat we samen tot een goede planning kunnen komen:

Nog te doen; analysefase:

Stap 1:

·        Analyseer het probleem zoals in de briefing-opdracht.
·        Bepaal het soort onderzoek dat je nodig hebt voor de onderzoeksopzet (onderzoek de doelgroep).
·        Elk antwoord moet een goed onderbouwde conclusie hebben.
·        Onderzoek materialen en productietechnieken.
·        Onderzoek sterkte en stijfheid.
·        Groepeer de conclusies op een logische manier.
·        Antwoord op de probleemanalyse geven.
·        Bouw modellen/schaalmodellen.

Stap 2:

·        Trek conclusies uit de Schetsen en modellen.

Stap 3:

·        Analyseer de levenscyclus.
·        Plaats de conclusies van de levenscyclus in een procesboom.
·        Analyseer welke functies echt nodig zijn, op basis van onze conclusies.
·        Stel een functieboom op.

Stap 4:

·        Bepaal nu waar het product aan moet voldoen.
Ø  Formuleer de criteria in het PVE.
Ø  Geef deze criteria een wegingsfactor.
Ø  Vertaal klantenwensen naar criteria.
Ø  Inventariseer aanvullende criteria op basis van de procesboom, functieboom en stakeholders.
Ø  Groepeer de eisen en de succescriteria logisch.
·        Beschrijf met je team de ontwerpvisie.
·        Maak een aangeklede inhoudsopgave volgens Van Glabbeek.
·        Schrijf de teksten voor het analyseverslag, controleer dit met het feedbackformulier in het boekje.
·        Bereid een presentatie van 5 min voor.
·        De presentatie is opgebouwd volgens het kop, romp en staartmodel Van Glabbeek.
·        Maak een video van 3 min. Met interviews en sfeerimpressies (Hoort bij de presentatie).
·        Kies de presentatievorm die hoort bij de toebehoorder.

PIT-STOP:

·        Voer de PIT-Stop uit.
·        Open een blog:
1.      Geef je blog deze naam: Voorletter-Tussenvoegsel-Achternaam-STDNR-BLOK1-2012
2.      Stuur de hyperlink van jouw blog door naar alle begeleidende docenten.
3.      Houd per stap je blog bij.
4.      Het blog is volgens het voorbeeld opgesteld.
5.      De posts die je maakt zijn je bewijslasten voor dat je de onderwerpen beheerd.

6.      De posts die je maakt moeten volgens van Glabbeek .



(De namen-kleuren indeling was mijn idee)



Roos van Leary:

We hebben ook de test van gedaan, dit hebben we gedaan zodat we kunnen zien hoe we de samenwerking van ons ontwerpteam kunnen verbeteren. Dit zijn de uitkomsten van mijn test:

Je kan hieruit afleiden dat ik meewerkend ben , en dus zal doen wat anderen vragen. Uit de test van mijn teamgenoten is over het algemeen gebleken dat ze leidend zijn, dus dat kan voor hun moeilijkheden geven om te bepalen wie de echte leider is, maar ook voor mij, want hun zullen waarschijnlijk ook mij veel opdrachten willen geven.

Oplossing Roos van Leary:

Wij gaan dit proberen op te lossen door één duidelijke leider aan te wijzen, en een gezamenlijke taakverdeling te maken. Dat voorkomt dat de een meer gaat doen dan de ander.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten