POP en PAP

Mijn vooruitgang bij deze doelen kun je zien in de pagina: POP/PAP vooruitgang: pop/pap vooruitgang


Vragen PAP(genummerd):

  1. Formuleer welke activiteiten je moet ondernemen om je leerdoel te bereiken.
  2. Agendeer wanneer bepaalde activiteiten gegeven worden (les, college, workshop etc). (niet altijd van toepassing)
  3. Plan alle activiteiten in de tijd, die je moet ondernemen om aan de geagendeerde activiteit deel te nemen.
  4. Plan alle activiteiten in de tijd, die je verder moet nemen om je leerdoel te bereiken.
  5. Bouw controle momenten in om te toetsen waar je staat. Dit kun je eventueel samen met je begeleider afstemmen.
  6. Pas je planning aan a.d.h.v. de controle momenten en omschrijf waarom je een aanpassing moet maken (dit levert eventueel een nieuw leerdoel op voor je persoonlijke ontwikkeling!) (niet altijd van toepassing)

Leerdoel 1: PVE weging.

POP

Verbeterpunt 1: PVE weging

S

Ik heb geen weging aan de functies in het PVE gegeven.
M

Dit zorgt ervoor dat we niet kunnen prioriteren.
A

Het is eigenlijk pas acceptabel als ik bij alle functies van het PVE een weging heb gezet.
R

Het bovenstaande is zeker ook reëel, omdat dit niet veel tijd in beslag gaat nemen.
T

Hier zit geen tijd aan gebonden, omdat de rest van het PVE al goed is, en daarop wel ideeën kunnen genereren.
Leerdoel

Kunnen beslissen hoe zwaar een eis eigenlijk meeweegt.

Activiteiten

   Elke functie een cijfer geven van 0-5 van hoe zwaar dit meetelt.

  • Dit wil ik gaan doen, omdat ik dan bij de volgende keer waarbij ik een PVE moet maken, ook gelijk een weging kan meegeven aan alle eisen.
  • Dit ga ik voornamelijk wel alleen doen, omdat dit toch wel per persoon verschilt, en waarbij je toch altijd later wel wat dingen moet veranderen. Dan is het handig om één iemand te hebben die dit al vaker heeft gedaan, zodat je toch de beste weging krijgt bij je eisen.
  • De link waar het PVE in staat zonder weging: PVE zonder weging

  1. Voor dit doel ga ik de eisen van het PVE voorzien van een weging.
  2. Voor dit leerdoel worden eigenlijk geen colleges/lessen gegeven.
  3. Dit onderdeel zal waarschijnlijk niet veel tijd in beslag nemen, ik zet eer een uurtje voor uit, en ik wil dit klaar hebben voordat ik een nieuwe functieboom moet gaan maken (eind van het blok waarschijnlijk, omdat we dit voor het project niet meer kunnen gebruiken.
  4. Ik heb geen activiteiten extra nodig om dit leerdoel te bereiken.
  5. Dit is voor dit leerdoel eigenlijk pas nodig als dit af is.

Leerdoel 2: Duidelijk tekenen.

POP

Verbeterpunt 1: Tekenen

S

Mijn tekeningen zijn niet erg duidelijk voor anderen
M

N.V.T..
A

Het is acceptabel als ik tenminste vijf verschillende ruimtefiguren duidelijk kan tekenen.
R

N.V.T.
T

N.V.T.
Leerdoel
Duidelijker leren tekenen
Activiteiten

   Zelf af en toe eens wat schetsjes maken, en naar youtube filmpjes kijken, en natuurlijk de lessen volgen.


  • Ik ga dit doen, omdat dit ervoor zorgt dat wij als ontwerpteam dan minder tijd hoeven te besteden aan het uitleggen van je schetsen/tekeningen, en omdat wij dan betere tekeningen kunnen inleveren.
  • Ik ga dit proberen te doen met mijn teamleden, zij kunnen bijvoorbeeld dan zeggen als iets uit perspectief staat, en wij kunnen elkaar dan helpen met het tekenen van schaduwen.
  • Ik sta nu hier (29 september): 
  • En ik wil ervoor zorgen dat mijn tekeningen duidelijker zijn, en met misschien wat schuine vlakken/ wat rondingen. Ook wil ik dat er een goede schaduw wordt toegevoegd.

PAP

  1. Ik moet ervoor zorgen dat ik tekeningetjes maak in perspectief met een schaduw.
  2. Ik wil ervoor zorgen dat ik voor de 15 oktober allerlei vormen in perspectief met schaduw kan tekenen.
  3. Ik moet onder andere de lessen van handtekenen volgen, maar ook veel tekenen met mijn teamgenoten.
  4. Mijn controle momenten worden op 5 oktober, en 15 oktober.
  5. Ik wil op de 5e een cilinder kunnen tekenen met behulp van een kubus. En op de 15e wil ik verschillende ruimtelijke figuren kunnen tekenen met schaduw, wel met behulp van een kubus.

Leerdoel 3: Een functieboom maken

POP

Verbeterpunt 3: Functieboom maken 

S

In een functieboom heb ik niet genoeg functies weten te krijgen.
M

Meneer van Olphen vond 15 functies te weinig.
A

Ik zou het acceptabel vinden als ik er 20 zou kunnen opstellen.
R

Ik vind het ook realistisch als ik er 20 maak, dit is een zeker haalbaar doel.
T

Ik zou dit wel voor het einde van blok 1 klaar willen hebben, dan hebben we er misschien nog iets aan.
Leerdoel

Hiermee wil ik ervoor zorgen dat ik de functieboom gelijk goed opstel.

Activiteiten
         Een nieuwe, goede functieboom opstellen.

  • Ik ga dit met mijn ontwerpteam doen, ik stel hierbij wel zelf de nieuwe functieboom op, maar hun gaan bepalen of deze nieuwe functieboom goed genoeg is.
  • Hier sta ik nu: 



  • Ik wil ervoor zorgen dat ik een functieboom kan maken die gelijk goed is, zodat ik en mijn ontwerpteam gelijk een goede basis hebben voor de ontwerpfase. Wat er dan weer voor zorgt dat alles een beetje makkelijker verloopt.
  • Ik wil dit bereiken door een nieuwe functieboom te maken voordat blok 1 is afgelopen, dit laat ik ook controleren door mijn teamgenoten.
  • Ik zet de nieuwe functieboom in mijn POP/PAP vooruitgang, waar je gelijk kan zien of het goed is, of niet.

PAP

  • Voor dit doel ga ik: 20 functies opstellen, en nagaan of deze kloppen en/of het er genoeg zijn. Ik ga ook proberen om het een stuk overzichtelijker te maken dan het nu is.
  • Ik wil deze nieuwe verbeterde functieboom om 2-11-2016 af hebben, en het dan laten beoordelen door mijn ontwerpteam.
  • 1-11-2016: Maken functieboom.
        2-11-2016: beoordelen functieboom.



Leerdoel 4: Wiskunde tussentoets

POP


Verbeterpunt 4: Wiskunde

S

Voor de tussentoets van wiskunde heb ik een 7.2 gehaald. Link naar bewijslast
M

Ik vind dat ik beter kan halen dan een 7.2 als ik de theorie nog een keer doorneem.
A

Ik wind een 8 hierin wel acceptabel.
R

Dit is voor mij ook erg reëel, omdat ik bij de tussentoets mijn GR vergeten was, dus ik verwacht wel dat ik minstens één vraag meer goed heb.
T

Hier kan ik nog geen datum aan vaststellen, omdat ik nog niet weet wanneer we de herkansing krijgen.
Leerdoel

Ik wil ervoor zorgen dat ik mijn wiskunde beter onder de knie krijg.

Activiteiten
       Een nieuw formuleblad maken, en de theorie nog een keer doornemen. Ook moet ik mijn GR meenemen naar de herkansing.

  • Ik wil mijn wiskunde verbeteren, omdat ik dan beter kan rekenen voor constructie, wat nu soms wel een fout kan gaan.
  • Dit ga ik doen met de leraar W.J. Huibregtse, hij kijkt mijn toets na, en vertelt dan of ik echt wel vooruitgang heb geboekt.

PAP

  1. Ik moet als eerste de theorie van het boek nog een keer doornemen, daarna ga ik een nieuwe formuleblad opstellen, dan ga ik de herkansing maken en als laatste ga ik bespreken/kijken wat ik goed en fout heb gedaan in de herkansing.
  2. Ik ga hiervoor natuurlijk gewoon naar de ingeplande wiskunde lessen toe.
  3. De theorie wil ik nog een keer doornemen op zaterdag 12 november, ik wil een formuleblad maken op 13 november. Ik weet nog niet wanneer de herkansing en de bespreking zijn ingepland.
  4. Dit is hierop niet van toepassing.
  5. Ik wil op 13 november kijken of ik alle theorie wel in mijn formuleblad heb staan.

Leerdoel 5: Een bouwtekening maken

POP


Verbeterpunt 5: Bouwtekening

S

Aan de laatste bouwtekening die ik heb gemaakt ontbreken 3 dingen.
M

Ik wil in de nieuwe bouwtekening alle maten er in zetten, de verbindingen van de platen erbij zetten en het zijaanzicht parallel aan het bovenaanzicht zetten.
A

Het is alleen acceptabel als ik de bovenstaande 3 dingen aan de nieuwe bouwtekening zijn toegevoegd.
R

Het is reëel als ik misschien 1 maat van de wanden vergeet erbij te zetten.
T

Dit is niet echt tijdsgebonden, omdat we zonder een nieuwe bouwtekening al prima een flexmeubel kunnen bouwen.
Leerdoel

Ik wil hierdoor een goede bouwtekening kunnen maken.

Activiteiten
       Een nieuwe bouwtekening maken waar de bovenstaande 3 punten wel in verwerkt zitten.

  • Ik wil dit doel gaan behalen, zodat ik de volgende keer niet een tweede bouwtekening hoef te gaan maken.
  • Dit ga ik alleen doen, want ik weet al wat ik moet gaan doen van de heer van Olphen. Als ik die drie punten in een nieuwe bouwtekening verwerk, dan weet ik dat ik hieraan heb voldaan.

PAP

  1. Ik hoef hiervoor maar 1 ding te doen, en dat is dat ik een nieuwe bouwtekening moet maken waarin alle maten in staan, het zijaanzicht parallel aan het bovenaanzicht staat en de verbindingen er ook bij zet.
  2. Voor dit doel worden geen lessen/colleges gehouden.
  3. Ik ga dit doel proberen om in de eerste week van november af te hebben.
  4. Ik hoef hiervoor geen extra activiteiten te ondernemen.
  5. Ik wil mijn nieuwe bouwtekening vrijdag 4 november controleren en/of verbeteren aan de drie punten die er eerst nog niet in stonden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten